Основне питання, з яким звертаються клієнти Національної Гарячої Лінії з питань вірусних гепатитів, стосується доступу до безкоштовного лікування. Проблема з доступом до препаратів змушує людей у критичних станах шукати способи отримати ліки.
Консультанти Національної Гарячої Лінії з питань вірусних гепатитів докладають усіх зусиль для переадресації клієнтів до програм лікування, проте в умовах дефіциту препаратів робити це – все складніше.
Протягом вересня 2024 року на Національну гарячу лінію з питань вірусних гепатитів надійшло 123 звернення.
З них 96 надійшли телефоном, а 27 — онлайн. Тобто, онлайн до нас надійшло кожне четверте звернення (для порівняння – протягом минулого року онлайн надходило лише кожне 22-ге звернення). Тенденція до збільшення кількості онлайн звернень яскраво демонструє зміни в сприйнятті Гарячої Лінії виключно як інструменти для телефонного консультування.
Якщо говорити про розподіл звернень за статтю, то у вересні 2024 року до нас жінки зверталися у два рази частіше за чоловіків. Так, від жінок надійшло 83 звернення, водночас від чоловіків – лише 40.
Такий розподіл звернень за статтю, з одного боку, є традиційним (оскільки жінки частіше звертаються і в категорії клієнта члени родини), але при цьому відповідна тенденція змінювалася на тлі досить значної кількості звернень від військових та ветеранів.
Переходячи до тематики звернень, потрібно відзначити, що тема доступного лікування є основною у зверненнях. Протягом вересня 2024 р. на Гарячу Лінію надійшло 49 звернень щодо безкоштовного лікування. Трохи менше звернень, 32, стосувалися загальної інформації про вірусні гепатити. Ще 18 звернень надійшло з питаннями щодо профілактики вірусних гепатитів.
За результатами консультування операторами Гарячої Лінії, 10 звернень завершилися скеруванням на дообстеження.
Ще 7 звернень стосувалися переадресації до лікаря. У результаті 5-ти звернень була здійснена переадресація на інші Гарячі Лінії.
Усього протягом вересня 2024 р. було зафіксовано та опрацьовано 10 кейсів, які стосувалися доступу до лікування.
Одна з найбільш показових історій допомоги стосувалася випадку, коли у чоловіка вже було дві невдалі спроби лікування хронічного вірусного гепатиту С. Лікарі пропонували пройти третій курс лікування з використанням препарату “Мавірет”. Проте родина не мала коштів на його придбання.
Завдяки скеруванню фахівців Національної Гарячої Лінії з питань вірусних гепатитів, чоловік отримав консультацію з професором Федорченко С.В. в ДУ ” ІЕІХ ім. Громашевського Л.В. АМН України”. Пацієнта дообстежили та взяли на програму лікування.