Протягом місяця консультанти Національної Гарячої Лінії з питань наркозалежності та ЗПТ опрацювали 677 звернень. З них 519 надійшло телефоном, а 158 – онлайн. Тобто, з початку року повномасштабної війни ми отримали 2997 звернень (з них 2000 надійшло телефоном та 997 онлайн).
На кількість звернень з регіонів, які надходять на Національну Гарячу Лінію з питань наркозалежності та ЗПТ, великий вплив має військова обстановка та пов’язаний з цим стан реалізації програми. Наприклад, враховуючи те, що у Луганській області не працює жоден сайт ЗПТ, то й звернень звідти ми отримали всього 4.
Водночас, незважаючи на активні бойові дії у Донецькій області деякі сайти продовжують працювати, тому звідти надходить велика кількість звернень.
У Києві через відсутність препаратів ЗПТ у аптечній мережі наркозалежні звертаються щодо участі у державній програмі ЗПТ, також лідером за зверненнями є Дніпропетровська область, це в основному звернення від ВПО та щодо примусового зниження дозування.
Що стосується категорії звернень: майже половина звернень (48%) припадає на питання щодо контактів сайтів, лікарів та питання щодо того, як стати на програму ЗПТ, та питання щодо участі в програмі (тести, алкоголь, запізнення і т.д.).
Кожне 15-те звернення на Національну Гарячу Лінію з питань наркозалежності та ЗПТ протягом травня містило питання щодо COVID-19.
А скарги на дозування замісного препарату були в кожному 18-тому зверненні.
Варто зауважити, що скарги на дії поліції містилися в 18 зверненнях, що надійшли протягом травня 2022 р.
Традиційно більшість звернень на Національну Гарячу Лінію з питань наркозалежності та ЗПТ надходить від пацієнтів ЗПТ, споживачів ін’єкційних наркотиків та членів родини.
З урахуванням усіх категорій людей, які звертаються, розподіл звернень на Гарячу Лінію виглядає наступним чином: інші – 11 звернень, ЛВН не СІН – 1, пацієнти ЗПТ – 410, представники НУО – 9, СІН – 207, член МДК – 4, член родини – 35 звернень.