0 800 507-727

національна гаряча лінія з питань наркозалежності та зпт

0 800 503-310

національна гаряча лінія з питань
вірусних гепатитів

Протягом січня 2025 року на Національну Гарячу Лінію з питань наркозалежності та ЗПТ надійшло 331 звернення. З них 300 надійшло телефоном, а 31 онлайн. Зафіксовані 20 кейсів.

Якщо говорити про розподіл звернень за статтю, то 230 звернень надійшло від чоловіків та 101 від жінок.

Основними темами звернень у січні були контакти сайтів та лікарів та питання щодо програми ЗПТ. З обох цих тем надійшло по 59 звернень. Ще 48 разів наші консультанти відповіли на запитання щодо того, як стати на програму ЗПТ. Опрацьовано 39 звернень в контексті пенітенціарної системи.

З питаннями щодо військового обліку ми отримали 33 звернення. Одна людина розповіла, що отримала бойову повістку у січні. Від пацієнтів ЗПТ, які вже перебувають у ЗСУ було 5 звернень.

Показово, що кількість звернень з теми військового обліку у січні була більш поширена, ніж звернення з приводу нестачі дозування. У січні ми опрацювали 31 звернення відповідної тематики. Усім клієнтам була запропонована допомога у тому, щоб правильно скласти заяву на підняття дозування. Також консультанти Гарячої Лінії ділилися з клієнтами посиланням, за яким можна залишити скаргу на лікарський препарат.

З приводу скарг на дії медпрацівників надійшло 17 звернень, 6 звернень стосувалися скарг на дії поліції.

На питання щодо ВІЛ, ТБ та ІПСШ наші консультанти у січні відповіли 16 разів. З приводу гендерно зумовленого насильства опрацьовано 2 звернення.

Одним з найбільш резонансних випадків щодо порушення прав пацієнтів ЗПТ та ризику розголошення особистих даних стала вимога надати усі без виключення дані пацієнтів ЗПТ у м. Львів. З цього приводу співробітниками Гарячої Лінії підготоване офіційне звернення.

Водночас, якщо продовжувати говорити про правоохоронні органи та роботу програми ЗПТ, можемо відзначити, що співробітники ІТТ докладають усіх зусиль, щоб зберегти безперервність лікування ЗПТ для тих пацієнтів, які до них потрапляють. Так, завдяки небайдужому ставленню співробітників ІТТ з м. Кропивницький, учасник програми з м. Одеса зберіг безперервність лікування. Чоловік потрапив до ізолятора та не мав документів, які б підтвердили, що він є учасником програми ЗПТ. У відповідь на звернення від співробітників ІТТ в Одесі спочатку порекомендували написати офіційний запит. Тоді керівництво ІТТ з м. Кропивницький звернулося на Гарячу Лінію. Наші консультанти допомогли вибудувати ефективну комунікацію з лікарем наркологом з м. Одеса, і  спільними зусиллями пацієнт зберіг безперервність лікування.

Ми продовжили фіксувати звернення від прикутих до ліжка пацієнтів ЗПТ. Одному з таких пацієнтів не змогли забезпечити безперервність лікування у м. Біла Церква.

На тлі традиційно високої кількості скарг на дії медпрацівників, варто відзначити, що досить часто учасники програми ЗПТ звинувачували лікарів в упередженості, хоча самі порушували правила участі у програмі. Так, наші консультанти, опрацьовуючи відповідні звернення фіксували 2 випадки зі спробою виносу замісного препарату, 1 випадок, коли людина прийшла на сайт ЗПТ у стані алкогольного сп’яніння і, відповідно, не отримала замісний препарат. Також потрібно відзначити, що в ряді випадків, коли пацієнти спізнювалися і дуже просили їх зачекати – медпрацівники йшли назустріч.

 

Для пацієнтів завжди є неприємною та стресовою ситуація, коли є загроза закриття кабінету ЗПТ. Так, протягом січня до нас на Гарячу Лінію звернулася група пацієнтів з Волинської області, які хвилювалися про можливе закриття кабінету ЗПТ у м. Ковель. За результатами спілкування з медпрацівниками було з’ясовано, що загрози закриття кабінету ЗПТ немає.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Telegram
Pocket
Print