0 800 507-727

національна гаряча лінія з питань наркозалежності та зпт

0 800 503-310

національна гаряча лінія з питань
вірусних гепатитів

31 серпня – Міжнародний день поінформованості про передозування. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я у світі від передозування щороку помирає понад 100 тис. людей. Актуальна ця проблема і для України.
Низька обізнаність про те, як надати необхідну допомогу, та високий рівень стигми в суспільстві щодо людей, які живуть з наркозалежністю, напряму впливають на збільшення кількості смертей від передозування.
На Національну Гарячу Лінію з питань наркозалежності та ЗПТ приблизно раз на місяць надходить звернення з приводу передозування. Наші консультанти рекомендують відразу ж викликати швидку допомогу, оскільки це досить серйозний стан і лікування має відбуватися під медичним наглядом.
Проте ми регулярно стаємо свідками ситуації, коли людина боїться власної смерті або смерті близького менше, ніж осуду суспільства та каральної наркополітики. Саме тому досить часто інструкції, як діяти при передозуванні, надає в телефонному режимі лікар-нарколог, який співпрацює з Гарячою Лінією.
 
Спеціально до Міжнародного Дня поінформованості про передозування, ми спільно з лікарем-наркологом, який консультує на Національній Гарячій Лінії з питань наркозалежності та ЗПТ, підготували відповідь на питання, як діяти у разі передозування?
 
Симптоми передозування відрізняються залежно від того, які саме речовини були введені.
 
Наприклад, опіоїди (особливо в поєднанні з алкоголем) здатні пригнічувати функції організму. Як результат, дихання та серцебиття можуть уповільнитися аж до зупинки через пригнічення дихального центру в головному мозку.
Симптоми передозування опіоїдами наступні:
блідість шкіри,
неритмічне дихання,
хрипи або затримка дихання аж до зупинки,
піна з рота та блювота.
У першу чергу потрібно перевірити на сонній артерії на шиї, чи є в людини пульс.
Потім повертаємо людину з передозуванням на бік, та за потреби допомагаємо звільнити рот від блювотних мас.
Найдієвішим способом допомоги при передозуванні опіоїдами буде введення медичного препарату «Налоксон». Цей препарат блокує дію опіоїдів, та по суті є антидотом.
 
Оскільки «Налоксон» є специфічним антидотом, людині він не нашкодить навіть у випадку, коли її стан обумовлений не передозуванням опіоїдів.
 
Зверніть увагу, що «Налоксон» можна придбати в аптеці без рецепта, але не в усіх закладах він є в асортименті або не всі фармацевти обізнані про те, що це нерецептурний препарат. Тому краще заздалегідь потурбуватися про те, щоб мати «Налоксон».
 
При передозуванні стимуляторами часто спостерігається паніка,
серцебиття прискорюється так, що може трапитися серцевий напад або гіпертонічний криз.
На передозування стимуляторами також вказує
почервоніння шкіри,
сильне потовиділення,
тремтіння рук та ніг,
шум у вухах,
потемніння в очах,
біль в грудях.
Якщо симптоми наростають, то людина може втратити свідомість або в неї можуть початися судоми.
В цій ситуації препарату, який би однозначно допоміг – немає.
Необхідно пам’ятати, що при передозуванні психостимуляторами, людина часто збуджена та дезорієнтована, тому в першу чергу впевніться, що вона не зможе заподіяти шкоди собі або оточуючим.
Головна рекомендація – більше пити рідини, щоб знизити концентрацію речовини в організмі та сприяти її виведенню.
Проводиться також симптоматичне лікування (знизити тиск, знизити показники пульсу до нормальних 60-80 ударів на хвилину).
 
Що робити, якщо не відомо, які речовини вживала людина?
 
Загальна рекомендація наступна: якщо у людини по ходу вен рук або ніг наявні післяін’єкційні сліди – необхідно ввести «Налоксон».
У будь-якому випадку необхідно викликати швидку допомогу та надати першу невідкладну допомогу.
У разі відсутності дихання та серцебиття, необхідно провести серцево-легеневу реанімацію за загальними правилами.
Якщо у вас виникли питання, звертайтеся за телефоном Національної Гарячої Лінії з питань наркозалежності та ЗПТ 0-800-507-727, наші консультанти на зв’язку щодня з 7.00 до 23.00.
На Національній Гарячій Лінії з питань наркозалежності та ЗПТ також можна отримати безкоштовну телефонну консультацію лікаря-нарколога, лікаря-інфекціоніста з питань, пов’язаних з COVID-19, та юриста.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Telegram
Pocket
Print