Протягом січня 2024 року на Національну гарячу лінію з питань наркозалежності та ЗПТ надійшло 352 звернення.
Більшість звернень надійшли телефоном – 346 звернень були отримані саме таким чином. Онлайн надійшло всього 6 звернень.
Опрацьовано 23 кейси, тобто випадки порушення прав.
Звернень, які надійшли від чоловіків традиційно більше, ніж звернень від жінок. Не став виключенням і січень 2024 р. Протягом минулого місяця фахівці Національної Гарячої Лінії з питань наркозалежності та ЗПТ отримали 268 звернень від чоловіків та 84 від жінок. Тобто, від жінки надійшло кожне 4-те звернення.
Більшість звернень на Національну Гарячу Лінію з питань наркозалежності та ЗПТ надходить від пацієнтів ЗПТ та споживачів ін’єкційних наркотиків (СІН). У січні 2024 р. від пацієнтів ЗПТ надійшло 189 звернень, а від СІН — 125 звернень. Ще 22 звернення надійшло від членів родини СІН/ЗПТ, від представників НУО – 3 звернення, від ЛВН не СІН надійшло 5 звернень, 1 звернення від військового та 1 від ВПО, та 2 звернення від медпрацівників. Ще 4 звернення віднесено до категорії клієнта «інші».
Що стосується розподілу звернень за регіонами, то найбільше традиційно надійшло з м. Київ (81 звернення). На другому місці за кількістю звернень Дніпропетровська область, звідки надійшло 35 звернень. З Одеської області надійшло 29 звернення, а з Львівської області — 24 звернення. На ці області припадає 48% усіх звернень.
Щодо найменшої кількості звернень, то з Луганської області звернень не надходило взагалі (що пов’язано з окупацією територій), всього лише 1 звернення надійшло з Волинської області.
Найбільше звернень надходить з теми “програма ЗПТ”. Відповіді щодо програми у січня 2024 р. звучали в 75 зверненнях.
Пенітенціарної системи стосувалося 61 звернення.
На питання, як стати учасником програми ЗПТ, наші консультанти відповіли 42 рази.
Запитання щодо контактів сайтів та лікарів звучали в 27 зверненнях. Ця інформація на тлі повномасштабної війни залишається актуальною, оскільки досі маємо значні переміщення пацієнтів як всередині країни, так і за кордон та з-за кордону, хоча й меншому обсязі, ніж на початку повномасштабного вторгнення.
Ще 38 консультацій були надані за темою наркозалежність.
Відповіді на питання щодо ВІЛ, туберкульозу та ІПСШ були озвучені 25 разів.
Питання щодо військового обліку містилися у 33 зверненнях. На тлі великої кількості запитань, що стосуються військового обліку та можливості виїхати за кордон для пацієнтів ЗПТ, чимало питань стосувалися врученя повісток учасникам програми. Також фахівці Національної Гарячої Лінії з питань наркозалежності та ЗПТ отримали звернення від вже мобілізованого учасника програми: “Мені у військоматі сказали, що мені не будуть видавати препарат у лавах ЗСУ, що робити якщо я вже мобілізований?”.
Скарги на неможливість скоригувати дозування були у 24 зверненнях, ще 1 звернення стосувалися низької якості препарату ЗПТ.
Скарги на дії медпрацівників містилися у 21 зверненні.
Скарги на дії поліції були у 8 зверненнях. При цьому половина скарг стосувалися того, що пацієнта ЗПТ зупинили з замісним препаратом, а половина – керування авто пацієнтами ЗПТ.
Що стосується кейсів, то фахівці Національної Гарячої Лінії з питань наркозалежності та ЗПТ протягом січня 2024 року зафіксували 4 ситуації, коли пацієнти ЗПТ, які повернулися до м. Краматорськ з евакуації, не могли продовжити участь у програмі. Після звернень фахівців Гарячої Лінії проблемні ситуації вдалося вирішити.